Problem dotyczy przede wszystkim sytuacji, gdy zostanie ona stwierdzona już po upływie terminu do złożenia odpowiedniego wniosku do ZUS. Przepisy nie dają na to odpowiedzi - piszą eksperci z kancelarii Wojarska Aleksiejuk i Wspólnicy.
Piotr Aleksiejuk, radca prawny, Wojarska Aleksiejuk i Wspólnicy
Julia Herold, radca prawny, Wojarska Aleksiejuk i Wspólnicy
Wejście w życie Polskiego Ładu, tj. ustawy nowelizującej jednocześnie wiele ustaw w zakresie podatków i składek, prowadziło spore zamieszanie i niepewność, szczególnie dla przedsiębiorców. Wiele problemów spowodowały m.in. liczne zmiany w zasadach obliczania składki zdrowotnej. Od nowego roku zmienił się nie tylko jej sposób naliczania, ale i zwrotu jej nadpłaty. Otrzymanie takiego zwrotu uwarunkowane jest złożeniem przez płatnika odpowiedniego wniosku, co jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Płatnicy zadają wiele pytań: kiedy należy go złożyć, jak tego dokonać oraz co w przypadku, kiedy nadpłata wyniknie już po ustawowym terminie składania wniosków o zwrot? Niestety, ani przepisy, ani Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie rozwiewają wprost wszystkich wątpliwości.
Ten artykuł przeczytasz w ramach płatnego dostępu